حسین رزمی | آموزش سئو و طراحی سایت

اینجا به سقف درآمدی فکر نکنید

آموزش سئو {کاملا رایگان} + اطلاعات VIP

آشنایی با سئو offpage و سئو onpage

اگر با دنیای سئو حتی کمی آشنا باشید، قطعاً می دانید که تمامی تکنیک های سئو حول سه موضوع سئو onpage، سئو offpage و سئو فنی می چرخد. ما در این قسمت فعلا با سئو فنی کاری نداریم و در ادامه قصد داریم به تفاوت های سئو offpage و سئو onpage بپردازیم.

سئو onpage

سئو onpage تکنیکی است که برای بهینه سازی صفحات وب به منظور رتبه بالاتر و کسب ترافیک مرتبط بیشتر در موتورهای جستجو استفاده می شود. در بهینه سازی موتورهای جستجو، مانند گوگل، یاهو و بینگ، بهینه سازی onpage به عاملی اشاره دارد که بر فهرست وب سایت و صفحه وب شما در نتایج جستجوی طبیعی تأثیر می گذارد.

سئو offpage

سئو offpage به تکنیکی اشاره دارد که می تواند برای بهبود موقعیت یک وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو استفاده شود. بسیاری از افراد سئوی خارج از صفحه را با لینک بیلدینگ مرتبط می دانند، اما تنها این نیست. همچنین در روش های تبلیغاتی مانند وبلاگ نویسی، طراحی وب سایت، نشانک گذاری اجتماعی و غیره استفاده می شود.

در زیر ادامه تفاوت بین سئو داخلی و سئو خارجی آورده شده است:

 1. سئو onpage شامل ارائه محتوای خوب، انتخاب کلمات کلیدی خوب، قرار دادن کلمات کلیدی در مکان های صحیح، دادن عنوان مناسب برای هر صفحه و غیره است. سئو offpage شامل ساخت لینک، افزایش محبوبیت لینک، موتور جستجو، تبادل لینک و غیره است.

2. سئو  onpageوب سایت کامل را تجزیه و تحلیل می کند. در سئو offpage

ما وب سایت را تبلیغ می کنیم.

3. در سئو onpage ما از پیوند داخلی استفاده خواهیم کرد. در سئو offpage

از لینک مستقیم استفاده خواهیم کرد.

4. سئو  onpageبرای نوشتن محتوا است. سئو offpage برای مقاله نویسی است.

5.تکنیک هایی که در سئو داخلی استفاده می شود :

  • انتشار مطالب با کیفیت بالا.
  • عنوان صفحات و توضیحات متا را بهینه کنید.
  • بهینه سازی محتوای صفحه.
  • سرفصل ها و قالب بندی محتوا.
  • تصاویر SEO و سایر عناصر چند رسانه ای.
  • بهینه سازی URL.
  • لینک های داخلی.
  • لینک های خارجی.

تکنیک هایی که در سئو خارج از صفحه استفاده می شود:

  • گسترش اینفلوئنسر.
  • به عنوان نویسنده مهمان مشارکت کنید.
  • تعامل در رسانه های اجتماعی.
  • سایت های نشانه گذاری اجتماعی.

6. طبق گفته مالکان وب سایت MOZ حدود 70 درصد از زمان خود را صرف فعالیت در صفحه می کنند در حالی که در خارج از صفحه فقط 30 درصد فعالیت دارند.

7. سئو onpageبه موضوع سایت شما نگاه می کند. سئوی خارج از صفحه به میزان محبوبیت سایت شما می پردازد.

8.عواملی که بر سئو داخلی صفحه تأثیر می گذارد به شرح زیر است:

  • پیوند داخلی
  • ریسپانسیو بودن
  • نقشه سایت
  • کیفیت محتوا
  • توضیحات متا
  • متن جایگزین تصویر
  • سرعت صفحه
  • برچسب های عنوان

عواملی که بر سئو خارج از صفحه تاثیر می گذارد به شرح زیر است:

  • رسانه های اجتماعی
  • بک لینک ها
  • نمایه کسب وکار

9. هر دو سئو به صورت مکمل با هم کار می کنند تا به بهینه سازی موتورهای جستجو که هدف اصلی ما است، برسیم. ما نمی توانیم انتخاب کنیم که کدام یک از این دو مهم تر است. اما در کل فرآیند، سئوکاران توصیه می کنند که قبل از سئوی خارج از صفحه، تمرکز بر سئو onpage باشد.

10. استفاده از موضوعات فرعی مرتبط با محتوا، نمونه ای از سئو   vonpageاست. لینک سازی نمونه ای از سئوی خارج از صفحه است.

تفاوت های بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

در خصوص آشنایی با مفاهیم سئو در این قسمت قصد داریم به بررسی تفاوت های دو نوع روش اصلی که در سئو مورد استفاده قرارمی گیرد، بپردازیم. این دو مورد سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه هستند که البته متخصصان تلفیقی از این دو روش را که با نام سئو کلاه خاکستری شناخته می شود، مورد استفاده قرار می دهند.

سئو کلاه سیاه

 سئو کلاه سیاه به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که برای افزایش رتبه سایت یا صفحه در موتورهای جستجو از طریق ابزارهایی که شرایط خدمات موتور جستجو را نقض می کنند، استفاده می شود. اصطلاح «کلاه سیاه» در فیلم‌های وسترن سرچشمه گرفت تا «آدم‌های بد» را از «آدم‌های خوب» که از کلاه سفید استفاده می‌کردند متمایز کند. اخیراً بیشتر برای توصیف هکرهای رایانه، سازندگان ویروس و کسانی که اقدامات غیراخلاقی با رایانه انجام می دهند، استفاده می شود.

سئوی کلاه سفید: سئو کلاه سفید به کار در چارچوب شرایط خدمات موتورهای جستجو برای بهبود رتبه بندی صفحه نتایج موتور جستجو اشاره دارد و در عین حال یکپارچگی وب سایت شما را حفظ کرده و در شرایط خدمات موتورهای جستجو باقی می ماند.

به عنوان مثال: ارائه محتوا و خدمات با کیفیت، زمان بارگذاری سریع سایت و سازگاری با موبایل، استفاده از متا تگ های توصیفی و غنی از کلمات کلیدی، آسان کردن سایت شما برای پیمایش و غیره.

در ادامه تفاوت بین سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید آورده شده است:

1. سئو کلاه سیاه به استفاده از تاکتیک ها و استراتژی های سئو تهاجمی اشاره دارد که فقط بر روی موتورهای جستجو تمرکز می کنند نه مخاطبان انسانی. سئو کلاه سفید به استفاده از تاکتیک ها و استراتژی های بهینه سازی سئو اطلاق می شود که بیشتر بر مخاطبان انسانی تمرکز می کند و نه موتورهای جستجو و کاملاً از قوانین و سیاست های موتورهای جستجو پیروی می کند.

2. توسط کسانی که به دنبال بازگشت سریع مالی در وب سایت خود هستند استفاده می شود. عملکرد جستجوی شما را در صفحه نتایج موتور جستجو همراه با حفظ یکپارچگی وب سایت بهبود می بخشد.

3. حاوی مطالب و کلمات کلیدی هرزنامه در محتوای صفحه است تا عنکبوت های موتور جستجو را فریب دهد و رتبه را بهبود بخشد. این شامل تحقیقات مناسب، عناوین صنایع دستی، تگ های متا با توجه به صفحه وب، صنعت، ارتباط است

4. از پیوندهای برگشتی نامربوط تشکیل شده است. به دلیل محتوای باکیفیت لینک را دریافت می کند.

5. پیوندها را برای رتبه بندی مبادله می کند. از پیوندهای طبیعی تشکیل شده است.

6. به سئوی غیر اخلاقی نیز معروف است. به سئوی اخلاقی نیز معروف است.

7. برای اهداف و منافع کوتاه مدت استفاده می شود. برای اهداف و منافع بلند مدت استفاده می شود.

8. این نوع بهینه سازی مورد تایید موتورهای جستجو نیست. این نوع بهینه سازی مورد تایید موتورهای جستجو است.

9. سئو کلاه سیاه از دستورالعمل های گوگل پیروی نمی کند. سئو کلاه سفید با پیروی از دستورالعمل های گوگل تجربه بهتری را برای کاربران فراهم می کند.

تفاوت بین سئو محلی و سئو ارگانیک

در این قسمت با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت های بین سئو محلی و سئو ارگانیک بپردازیم.

1. سئوی محلی:

سئوی محلی (بهینه سازی موتور جستجوی محلی) به سئوی اشاره دارد که در یک منطقه جغرافیایی خاص بومی سازی شده است.هدف بهینه‌سازی موتور جستجوی محلی، ورود به بسته‌های فهرست محلی است. جستجوگران محلی از افرادی هستند که فعالانه به دنبال محصولات یا خدمات خاص در یک مکان خاص هستند.

به عنوان مثال فردی در Noida به دنبال بهترین هتل ها برای اقامت است و “بهترین هتل برای اقامت درNoida  را در گوگل جستجو کرده است، بنابراین نتایج تعدادی از هتل های موقعیت Noida و نزدیک به آن مکان را نشان می دهد.

2. سئوی ارگانیک:

سئوی ارگانیک (بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک) به سئوی اطلاق می شود که در طول زمان مانند یک موجود زنده به سرعت رشد و گسترش می یابد. لزوماً دارای یک جزء جغرافیایی خاصی نیست که بر اساس آن تجارت می کند. هدف بهینه‌سازی موتورهای جستجوی ارگانیک، رتبه‌بندی تا جایی که می‌تواند برای مجموعه خاصی از کلمات کلیدی است. سئوی ارگانیک زمانی بهبود می یابد که افراد اطلاعات مورد نیاز را از وب سایت ها، مقالات، وبلاگ ها و غیره دریافت کنند.

تفاوت سئوی محلی و سئوی ارگانیک:

 بهینه سازی موتور جستجوی محلی به SEO که در یک منطقه جغرافیایی خاص بومی سازی شده است اشاره دارد. بهینه سازی ارگانیک برای موتورهای جستجو به SEO اشاره دارد که در طول زمان مانند یک موجود زنده به سرعت رشد و گسترش می یابد.

 جستجوگران محلی از افرادی هستند که فعالانه به دنبال محصولات یا خدمات خاص در یک مکان خاص هستند. در حالی که جستجوگران ارگانیک از افرادی هستند که به طور فعال به دنبال پاسخ هایی بر اساس سؤالات هستند.

 سئوی محلی زمانی بهبود می یابد که افراد اطلاعات مورد نیاز در مورد کسب و کار مورد نظر خود را در یک مکان خاص دریافت کنند. سئوی ارگانیک زمانی بهبود می یابد که افراد اطلاعات مورد نیاز را از وب سایت ها، مقالات، وبلاگ ها و غیره مربوطه دریافت کنند.

 هدف بهینه سازی موتور جستجوی محلی، ورود به بسته های فهرست محلی است. هدف بهینه‌سازی موتورهای جستجوی ارگانیک، رتبه‌بندی تا جایی که می‌تواند برای مجموعه خاصی از کلمات کلیدی است.

تفاوت بین سئو کلاه سفید و کلاه خاسکتری

ما در قسمت های فوق تفاوت های سئو کلاه سفید و کلاه سیاه را بررسی کردیم. حال در این قسمت قصد داریم به بررسی تفاوت های سئو کلاه سفید و کلاه خاکستری بپردازیم.

1. سئو کلاه سفید: محبوب ترین تکنیک سئو است که از روش ها و فناوری ها برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده می کند. سئو کلاه سفید از فناوری هایی مانند محتوای با کیفیت بالا، کسب لینک و غیره استفاده می کند.

2. سئو کلاه خاکستری: سئو کلاه خاکستری نه سیاه است و نه سفید، بلکه هر دو را ترکیب می کند. سئو کلاه سفید را به سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سیاه را به تکنیک های سئو کلاه سفید تبدیل می کند.

 محتوا در سئو کلاه سفید برای کمک به کاربران در جهت یابی سایت، پاسخ به سوالات و سرگرمی آنها نوشته شده است. محتوا در کلاه خاکستری فقط برای بهبود رتبه صفحه است. فقط کلمات کلیدی کافی برای جذب افراد به وب سایت دارد، اما هیچ ارزشی اضافه نمی کند.

2. محتوا کلاه سفید از دستورالعمل های SEO پیروی می کند. در سئو کلاه خاسکتری نیز همچنین از دستورالعمل های سئو پیروی می کند.

3. سئو کلاه سفید به رشد در رتبه بندی وب سایت ها کمک می کند. سئو کلاه خاکستری به تبدیل سئو کلاه سفید به سئو کلاه سیاه و بالعکس کمک می کند.

برخی از تکنیک های مورد استفاده در سئو کلاه سفید:

تحقیق و انتخاب کلمه کلیدی مرتبط

متون با کیفیت و اصالت بالا که به طور منظم به روز می شوند.

کلمات کلیدی در عناوین و زیر عنوان ها ظاهر می شوند.

عکس های اصلی با کیفیت بالا.

تولید محتوا برای مردم به جای موتورهای جستجو و بسیاری موارد دیگر.

برخی از تکنیک های مورد استفاده در سئو کلاه سیاه :

خرید نام های دامنه قبلی.

خرید فالوور و خودکارسازی شبکه های اجتماعی.

محتوای تکراری.

لینک خرید.

استفاده از متن پنهان در افزایش تراکم کلمات کلیدی.

محتوای چرخشی.

معرفی مهم ترین الگوریتم های گوگل

حال که با دنیای سئو کلاه سفید، سیاه، خاکستری و سئو ارگانیک و محلی و همچنین سئو offpage و onpage آشنا شدیم. وقت آن رسیده که با مهم ترین الگوریتم های گوگل نیز آشنا شدیم. این الگوریتم ها هر چند وقت یک بار آپدیت نیز می شوند که ما در ادامه جدیدترین آپدیت ها را نیز بررسی خواهیم کرد.

الگوریتم فلوریدا

در اوایل دهه 2000، زمانی که گوگل یک به روز رسانی را اعلام کرد، معمولاً به معنای تغییر قابل توجهی در نتایج جستجو بود.

به روز رسانی فلوریدا گوگل در سال 2004 بسیار مهم بود. در واقع، این اولین به‌روزرسانی بزرگ الگوریتم گوگل در دهه‌ای بود که پر از به‌روزرسانی‌های عظیم بود.

گوگل فلوریدا: به روز رسانی که سئو را برای همیشه تغییر داد

به روز رسانی فلوریدا گوگل در 16 نوامبر 2003، درست قبل از فصل خرید کریسمس و درست قبل از Pubcon Florida در اورلاندو اتفاق افتاد.

فلوریدا بلافاصله به عنوان تغییری در نحوه محاسبه لینک ها در گوگل تلقی شد.

بسیاری از سایت های بی گناه و غیر اسپم رتبه بندی خود را از دست دادند. این سایت‌های بی‌گناهی که رتبه‌بندی‌شان را از دست داده‌اند، به‌عنوان «مطالب مثبت نادرست» برچسب‌گذاری شدند.

متأسفانه، این موارد مثبت کاذب بسیاری از خرده فروشان کوچک و شرکت های وابسته را یک شبه از کار انداختند.

این واکنش به قدری عظیم بود که گوگل قول داد سعی کند تا قبل از تعطیلات هرگز به روز رسانی قابل توجهی را ارائه نکند. (گوگل این وعده غیررسمی را تا سال 2011 حفظ کرد، زمانی که آنها در نوامبر و دسامبر تعداد زیادی به روز رسانی پنگوئن را ارائه کردند.)

زمانی در ژانویه یا فوریه بود که رتبه‌بندی شروع به تثبیت کرد و گوگل از طریق موارد مثبت کاذب مرتب شد.

به‌روزرسانی فلوریدا گوگل چه بود؟

در آن زمان تئوری های زیادی در مورد کاری که گوگل انجام می داد وجود داشت.

برخی از افراد برجسته (کلاه سیاه در آن زمان) سئو گمان می کردند که گوگل از OCR برای شناسایی دکمه “خرید” در سایت های تجارت الکترونیک استفاده می کند تا آنها را از پرس و جوهای اطلاعاتی حذف کند.

ماریسا مایر در جلسه‌ای درباره Googlebot Strategies در موتور جستجوگر سن خوزه فاش کرد که گوگل لینک‌های صفحات نامرتبط را مستهلک کرده است.

این مهم بود زیرا تا آن زمان یک پیوند با رتبه بالای صفحه می‌توانست به رتبه‌بندی سایت بدون توجه به موضوع کمک کند.

سرنخ های PubCon 2005

در سال 2005، در Pubcon New Orleans، مهندسان گوگل فاش کردند که از تجزیه و تحلیل پیوندهای آماری برای حذف سایت‌های هرزنامه استفاده می‌کنند.

در یک جلسه فوق العاده از ده مهندس گوگل اعلام شد. یک مهندس در مورد تجزیه و تحلیل آماری صحبت کرد و سپس زمینه را برای بحث های غیررسمی یک به یک باز کرد.

این اولین باری بود که ما در مورد تجزیه و تحلیل آماری شنیدبم و این یک افشاگری شگفت انگیز بود، حتی مهمتر از افشای اینکه گوگل رتبه صفحه را از سایت های نامربوط کاهش داده است.

الگوریتم خاصی در پشت فلوریدا چه بود؟

به روز رسانی فلوریدا گوگل یک اختلال بزرگ بود.

بسیار بیشتر از یک کاهش ارزش ساده برای پیوندهای بی ربط. گوگل هرگز فاش نکرده است که فلوریدا چیست، اما به نظر من، کاندیدای آشکار تجزیه و تحلیل آماری است.

تجزیه و تحلیل آماری چیست؟

تجزیه و تحلیل آماری برای پیوندها فرآیندی است که بر روی یک نمودار ویژگی های یک صفحه وب یا وب سایت را نشان می دهد. می‌توانید آماری را در مورد مواردی مانند میانگین تعداد لینک‌های خروجی در هر صفحه وب، درصد پیوندهای خروجی که حاوی متن لنگر غنی از کلمه کلیدی و غیره هستند، محاسبه کنید.

یکی از نویسندگان این مطالعه کریشنا بهارات است که بعداً Google News را تأسیس کرد و مدیریت کرد. او یکی از نویسندگان الگوریتم معروف Hilltop و خالق الگوریتم LocalRank گوگل است.

تا ژوئن 2004، مایکروسافت مقاله تحقیقاتی معروفی را با عنوان Spam, Damn Spam, and Statistics (PDF) به صورت عمومی منتشر کرد.

این مقاله تحقیقاتی است که با صدای بلند بیان می کند که موتورهای جستجو به طور مخفیانه در حال توسعه هستند. این چشم انداز بالغ تجزیه و تحلیل آماری برای یافتن هرزنامه را نشان می دهد.

اگر هرگز این مقاله تحقیقاتی را نخوانده اید، شدیداً شما را به خواندن آن توصیه می کنم. این به شما ایده خوبی در مورد اینکه تجزیه و تحلیل آماری در رابطه با مبارزه با هرزنامه و سئو چیست به شما می دهد.

Bigdaddy

الگوریتم بعدی که قصد بررسی آن را داریم، الگوریتم Bigdaddy است.

به‌روزرسانی Big Daddy به تدریج منتشر شد زیرا یک به‌روزرسانی زیرساخت بود. در آن زمان تأثیر زیادی بر کیفیت کلی صفحات نتایج موتورهای جستجو داشت. در مارس 2006 بود که به روز رسانی کامل شد.

تاریخچه الگوریتم

از دسامبر 2005، مت کاتز، رئیس آن زمان تیم وب اسپم گوگل، به طور غیررسمی راه اندازی زیرساخت های جدید را اعلام کرده است. به جای اجرای زیرساخت کامل بلافاصله، گوگل آن را روی دو سرور آزمایش کرد و آدرس IP آنها را به جوامع SEO اعلام کرد.

همانطور که متخصصان سئو از دیدن نحوه عملکرد سایت هایشان در مراکز داده جدید هیجان زده بودند، کل وضعیت همچنین یک حلقه بازخورد برای Google ایجاد کرد که در آن آنها اطلاعاتی را از چندین آزمایش کننده جمع آوری کردند که مایل بودند نظرات خود را در مورد به روز رسانی ها به اشتراک بگذارند.

الگوریتم Google Sandbox

سندباکس گوگل یک فیلتر تایید نشده (به احتمال زیاد افسانه ای) است که برای وب سایت های جدیدتر اعمال می شود که حتی اگر مملو از محتوای عالی، پیوندهای خوب و بدون مشکل فنی باشند، از رتبه بندی خوب آنها جلوگیری می کند.

وب‌سایت‌هایی که تحت تأثیر «اثر جعبه شن» قرار گرفتند با داشتن نام‌های دامنه بسیار جدید و شیوه‌های غیرطبیعی لینک‌سازی مرتبط بودند. ظاهراً فیلتر پس از چندین هفته یا ماه رشد سایت برداشته شده است.

بسیاری بر این باور بودند که این به‌روزرسانی متخصصان سئو را از خرید لینک‌ها برای کسب مزایای رتبه‌بندی منصرف می‌کند.

الگوریتم Google Dance

Google Dance اصطلاحی بود که برای نتایج جستجو که دائماً در نوسان هستند به کار می رفت. این نوسان تقریباً هر ماه اتفاق می افتاد و چند روز ادامه داشت.

این روش گوگل برای به‌روزرسانی پایگاه‌داده وب‌سایت‌ها و داده‌های رتبه‌بندی متناظر آن‌ها در زمان واقعی بدون نیاز به بسته شدن بود.

“رقص” نتایج جستجو بخشی از انتشار داده ها از یک مرکز داده به مرکز داده دیگر بود. در طول این سال ها، متخصصان سئو نتایج جستجوی مختلف گوگل را با مراجعه مستقیم به آدرس های IP مختلف بررسی می کنند.

زمانی که Big Daddy Update ظاهر شد، Google Dance دیگر وجود نداشت. نوسانات گاه به گاه در رتبه‌بندی‌ها حتی تا به امروز وجود دارد، اما دیگر به دلیل انتشار تدریجی داده‌های به‌روز شده در مراکز داده متعدد نیست. بیشتر تابع عوامل مختلفی مانند شخصی سازی، موقعیت جغرافیایی و غیره است.

  الگوریتم Caffeine

در 10 آگوست 2009، گوگل کافئین را اعلام کرد که یکی از مهم ترین به روز رسانی ها در تاریخ موتور جستجو بود.

به‌روزرسانی کافئین آنقدر عظیم بود که گوگل ماه‌ها چیزی را که «پیش‌نمایش توسعه‌دهنده» می‌نامید، ارائه کرد.

به‌روزرسانی کافئین گوگل دقیقاً چه بود؟

کافئین یک سیستم نمایه سازی وب جدید بود.

این سیستم جدید به گوگل اجازه می دهد تا داده ها را به مراتب کارآمدتر بخزد و ذخیره کند.

در واقع، با حساب خود گوگل، آنها نه تنها توانستند شاخص خود را افزایش دهند، بلکه نتایج بسیار تازه تری ارائه دهند.

چه کسانی تحت تاثیر کافئین قرار گرفتند؟

برخلاف یک به‌روزرسانی معمولی Google، تأثیر منفی بر روی سایت‌های خاص وجود نداشت. با این حال، برخی از سایت‌ها شاهد کاهش رتبه‌بندی ویا ترافیک ارگانیک بوده‌اند.

این به روز رسانی هیچ ارتباطی با تنظیم سیگنال های رتبه بندی نداشت.

اگر محتوای تازه‌تر رتبه‌بندی بهتری داشت، این به دلیل الگوریتم‌های دیگر بود، نه کافئین.

الگوریتمpanda

Google Panda اولین بار در فوریه 2011 به عنوان بخشی از تلاش گوگل برای حذف تاکتیک های سئو کلاه سیاه و هرزنامه های وب راه اندازی شد.

در آن زمان، شکایات کاربران در مورد نفوذ فزاینده “مزرعه های محتوا” بیداد می کرد.

همراه با الگوریتم پاندا برای اختصاص دادن به صفحات یک طبقه بندی کیفیت، استفاده داخلی و مدل سازی شده بر اساس رتبه بندی کیفیت انسانی، که به عنوان یک عامل رتبه بندی گنجانده شد، آمد.

چرا گوگل پاندا را ایجاد کرد؟

در سال 2010، کاهش کیفیت نتایج جستجوی گوگل و ظهور مدل کسب و کار “مزرعه محتوا” به موضوعاتی تبدیل شد که بارها و بارها در حال پخش شدن بود.

الگوریتم Freshness

Google’s Freshness Update یک تغییر الگوریتم رتبه‌بندی قابل توجه بود که روند دقیق‌تر کردن نتایج جستجو و پاسخگویی به اهداف کاربر را معرفی کرد.

نتیجه به‌روزرسانی، امکان افزودن زمان به عنوان معیار مربوط به سؤالات جستجو بود. این امر به Google امکان می‌دهد محتوایی را که دارای روند، مرتباً (مانند رویداد سالانه) یا در معرض به‌روزرسانی مکرر (مانند مدل‌های محصول جدید) هستند، نشان دهد.

به‌روزرسانی Freshness با تغییرات زیرساختی ارائه شده توسط به‌روزرسانی کافئین امکان‌پذیر شد، که Google را قادر می‌سازد تا فهرست‌بندی وب را در مقیاسی بی‌سابقه افزایش دهد و Google را قادر می‌سازد تا به‌روزترین محتوایی را که به معنای واقعی کلمه به‌روز است، ظاهر کند.

اعلامیه رسمی پست وبلاگ گوگل بیان کرد که این تغییر بر روی 35 درصد از عبارت های جستجو تأثیر گذاشته و به طور قابل توجهی تقریباً 6 تا 10 درصد از عبارت های جستجو را تحت تأثیر قرار داده است.

این یک تغییر قابل توجه در نحوه رتبه بندی صفحات وب است.

دلیل انتشار Freshness Update توسط گوگل این بود که سیستم نمایه سازی کافئین جدید به گوگل این امکان را می داد که صفحات وب بیشتری را سریعتر پردازش کند.

لینک سازی و تاثیر آن بر سئو

چگونه می توان بک لینک هایی دریافت کرد که رتبه جستجوی شما را افزایش می دهد و به شما در ساختن برند کمک کند؟

1. بک لینک های سئوی رقبای خود را تکرار کنید

فهمیدن اینکه چه کسی به رقبای شما لینک می دهد یک پیروزی بزرگ است. بک لینک های رقیب تقریباً به طور قطع در سایت هایی وجود خواهند داشت که به جایگاه شما مرتبط هستند، بنابراین می دانید که آنها بک لینک های با کیفیتی برای سئو هستند.

برای این کار می توانید از ابزار Online Backlink Checkerاستفاده کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که ابزار را باز کنید، URL رقیب را وارد کنید و روی Check backlinks کلیک کنید. این ابزار دامنه را بررسی می کند و یک نمایه بک لینک شامل تعداد بک لینک ها، درصد بک لینک های dofollow و داده های تاریخی ایجاد می کند.

به پایین اسکرول کنید و لیست واقعی بک لینک ها را خواهید دید. برای به دست آوردن قدرتمندترین مشتریان بالقوه، می توانید نتایج را با رتبه بندی Page InLink و Dofollow فیلتر کنید.

به صفحات بک لینک نگاهی بیندازید، قدرتمندترین فرصت ها را انتخاب کنید و سپس با آن سایت ها تماس بگیرید تا ببینید آیا مایل به پیوند به سایت شما هستند یا خیر.

2. از استراتژی ساخت لینک شکسته استفاده کنید

لینک بیلدینگ شکسته فرآیند یافتن بک لینک هایی است که منجر به ایجاد خطای صفحه 404 در سایت های دیگر می شود، با آن سایت ها تماس می گیرید و پیشنهاد می کنید لینک 404 را با لینکی که به صفحه مشابهی در وب سایت شما منتهی می شود جایگزین کنند. این یک راه عالی برای دریافت بک لینک است و در عین حال ارزشی را برای سایتی که به شما بک لینک می دهد ارائه می دهد.

دو راه اصلی برای یافتن این بک لینک های شکسته وجود دارد:

بک لینک های شکسته از رقبای خود را پیدا کنید.

برای انجام این نوع تجزیه و تحلیل می توانید از ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک (من به نام SEO SpyGlass   استفاده کنید. می‌توانید نتایج را فیلتر کنید تا بک لینک‌های dofollow با اعتبار بالا را که خطای 404 ایجاد می‌کنند پیدا کنید.

نمایش خطاهای 404 در SEO SpyGlass

این ارائه دهندگان بک لینک اکنون مشتریان بالقوه شما هستند. از صفحه ای که لینک شکسته از آن می آید دیدن کنید، ببینید آیا صفحه مرتبطی برای جایگزینی آن دارید یا خیر و اگر چنین است، برای پیشنهاد جایگزینی تماس بگیرید. اگر واقعاً مرتبط باشد، ممکن است از پیوند شما استفاده کنند زیرا به آنها کمک می کند تا یک 404 را بدون نیاز به وقت گذاشتن برای یافتن یک جایگزین خوب حذف کنند.

وب سایتی را که می خواهید از آن بک لینک بگیرید، تجزیه و تحلیل کنید

اگر سایت خاصی وجود دارد که می خواهید از آن بک لینک بگیرید، می توانید آن را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا لینک های شکسته مرتبطی دارد یا خیر

3. سعی کنید بک لینک های از دست رفته را دوباره به دست آورید

علاوه بر دریافت بک لینک های جدید، ارزش این را نیز دارد که وقت بگذارید تا بفهمید کدام یک از بک لینک های قبلی شما خراب شده یا از بین رفته است. در SEO SpyGlass، به نمایه Backlink > Backlinks بروید و اطلاعات صفحه بک لینک را برای وب سایت خود به روز کنید.

اطلاعات صفحه بک لینک در SEO SpyGlass

این ابزار صفحات انتخاب شده را دوباره بررسی می کند و به شما می گوید که آیا برخی از پیوندها گم شده اند.

اگر از Ahrefs، ابزار عالی دیگر استفاده می‌کنید، می‌توانید بک لینک‌های از دست رفته سایت را در قسمت Site Explorer > Backlink Profile > Backlinks > Lost مشاهده کنید:

تعداد بک لینک های از دست رفته در SEO SpyGlass

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است پیوندهای شما ناپدید شده باشند:

ممکن است لینک توسط مالک سایت جایگزین شده باشد.

صفحه بک لینک ممکن است از بین رفته باشد (صفحه یافت نشد).

ممکن است وب سایت در حال حاضر از کار افتاده باشد (سایت از کار افتاده است).

ممکن است صفحه از نمایه سازی محدود شده باشد.

برای بازیابی بک لینک از دست رفته، باید با صاحبان سایت تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید. بسته به اینکه مشکل چیست، ممکن است از آنها بخواهید که اگر صفحه قبلی حذف شده است، پیوند شما را در صفحه دیگری قرار دهند، اگر بک لینک حذف شده بود، آن را بازیابی کنند، یا دستورالعمل های noindex را از صفحات خود حذف کنند.

4. ایجاد لینک با تصاویر

تصاویر توجه را جلب می کنند و فضا را اشغال می کنند، بنابراین منطقی است که مردم روی آنها کلیک کنند. به همین دلیل ارزش ایجاد تصاویر (اینفوگرافیک، گرافیک، عکس محصول، کمیک) و تبلیغ آنها برای جذب بک لینک بیشتر را دارد.

برای اینکه ببینید آیا هر یک از بک لینک های شما به دایرکتوری های تصویر منتهی می شود، فیلترهایی را در ابزار SEO خود تنظیم کنید تا ببینید آیا URL های هدف دارای فرمت های تصویر هستند یا خیر.

5. پست های مهمان بنویسید

پست مهمان اعتبار شما را افزایش می دهد و برند شما را شناخته شده تر خواهد کرد.

اما اگر بتوانید لینکی به وب سایت خود در محتوا قرار دهید، این یک استراتژی عالی سئو نیز خواهد بود.

6. در لیست “بهترین ها” قرار بگیرید

قرار گرفتن در لیست های “بهترین ها” مطمئناً یک اعتبار عالی برای محصول یا خدمات شما است، اما همچنین یک پیوند به سایت شما در یک سایت معتبر و مرتبط قرار می دهد.

7. با سایر کارشناسان صنعت ارتباط برقرار کنید

تعامل با سایر افراد در صنعت شما – چه از طریق رویدادها، رسانه های اجتماعی یا سایر شبکه ها باشد – می تواند به شما کمک کند تا سایت و محتوای شما در مقابل افراد بیشتری قرار گیرد که ممکن است در نهایت به شما پیوند داده شوند.

به عنوان مثال، پیوستن به برخی از گروه‌های مرتبط فیس‌بوک را در نظر بگیرید: مکالمه را شروع کنید، به بحث‌ها بپیوندید و پیوندهای مرتبط خود را به اشتراک بگذارید. زیاده روی نکنید؛ در غیر این صورت، ممکن است (به طور دقیق!) به عنوان هرزنامه تبدیل شوید. هدف در اینجا به اشتراک گذاری اطلاعاتی است که فکر می کنید برای افراد جامعه مفید است. آنها می توانند انتخاب کنند که با آن کاری که می خواهند انجام دهند – و اگر شما خوش شانس باشید، ممکن است بخواهند به شما پیوند دهند.

اگر به یک انجمن آنلاین می‌پیوندید، به آنچه سایر اعضای انجمن پست می‌کنند توجه کنید. اگر کسی گفت که قصد دارد یک پست وبلاگی در مورد موضوعی مرتبط با کسب و کار شما بنویسد، پیشنهاد دهید با او چت کنید و ببینید چه چیزی ممکن است از آن حاصل شود.

هیچ استراتژی برنده ای برای کنترل نمایه بک لینک شما وجود ندارد. هر یک از این گزینه ها را امتحان کنید تا نمایه خود را متنوع، معتبر و قابل اعتماد کنید.

بروز رسانی محتوا و تاثیرآن بر سئو

موفق ترین مشتریان من یک چیز مشترک دارند: آنها به طور منظم محتوای قدیمی خود را به روز می کنند.

به هر حال، یکی از مزایای اصلی گنجاندن وبلاگ در استراتژی محتوای شما، دریافت ارزش همیشه سبز از قطعات قدیمی است. این امر به روز رسانی مقالات قدیمی را به اندازه تولید مقالات جدید مهم می کند و انجام این کار می تواند به شما کمک کند در بازاریابی محتوا مزیت رقابتی داشته باشید.

“ما در فضای SEO بازاریابی ایمیلی و اتوماسیون بازاریابی رقابت می کنیم و رقبای سرسختی داریم که در این مدت طولانی تر از ما بوده اند. اینکه چگونه محتوا را به روز می کنیم هم در استراتژی محتوای ما و هم در فرآیند تولید محتوای ما تعبیه شده است.”

1. گوگل محتوای تازه را دوست دارد

به‌روزرسانی Google Query Deserves Freshness در اوایل سال 2011 منتشر شد: به این معنی که Google به هر یک از صفحات شما امتیازی را بر اساس میزان مرتبط و تازه بودن آن می‌دهد. اگر محتوای شما به روز باشد، یک سیگنال اعتماد مثبت برای Google است.

2. خوانندگان شما تجربه کاربری بهتری می خواهند

بسیاری از خوانندگان شما نیز مقالات اخیر را به مقالات قدیمی ترجیح می دهند

3. به روز رسانی محتوا می تواند یک برد مقرون به صرفه و سریع باشد

چه زمانی باید تجدید محتوا را بر تولید محتوا اولویت دهید؟

چند سناریو وجود دارد که در آنها باید به جای افزایش تولید محتوا، بر به روز رسانی محتوای وبلاگ قدیمی خود تمرکز کنید:

شما و تیمتان بیش از یک سال است که پست های وبلاگ می نویسید.

نرم افزار شما دستخوش تغییرات گسترده ای از ویژگی های جدید، بهبودهای UI/UX یا تغییراتی در پیام رسانی محصول شده است.

شما یک استخدام جدید بازاریابی هستید که بر استراتژی بازاریابی محتوای شرکت نظارت می کنید، اما از ابتدا شروع نمی کنید. احتمالاً پست‌های قدیمی وجود دارند که به خوبی بهینه‌سازی نشده‌اند، اما همچنان مقداری ترافیک، سرنخ و بک لینک ایجاد می‌کنند.

شما یک ممیزی SEO انجام دادید و متوجه شدید که ترافیک و نرخ تبدیل به طور پیوسته برای محتوای وبلاگ قدیمی‌تر ماه به ماه کاهش می‌یابد.

شما مدتی است که وبلاگ نویسی کرده اید، اما اهداف بازاریابی شما جاه طلبانه تر شده اند.

اما کدام پست ها را باید رفرش کنید؟ و چگونه آنها را به روز می کنید؟ آیا شما همه چیز را بازنویسی می کنید؟ یا فقط چند پاراگراف را پاک کنید؟

مشکل‌ترین نکته در به‌روزرسانی محتوا، انتخاب پست‌های وبلاگ برای به‌روزرسانی است.

در حالت ایده‌آل، همه پست‌های وب‌سایت شما باید مرتباً بروزرسانی شوند. اما زندگی واقعی با منابع، بودجه و زمان محدود همراه است؛ بنابراین باید اولویت بندی کنید.

قبل از انتخاب پست ها ابتدا موارد زیر را در نظر بگیرید:

مدت زمان پست چقدر است؟

پست از چه نوع رسانه ای استفاده می کند؟

پست چند بک لینک دارد؟

رتبه دامنه وب سایت چقدر است؟

ساختار و مسیریابی پست چقدر یکپارچه است؟

آیا این پست دارای منابع اضافی رایگان است و آیا درخواستی برای اقدام دارد؟

بسته به تجزیه و تحلیل خود، فهرستی از مواردی را که باید برای به روز رسانی مقاله خود حذف و اضافه کنید، پیدا خواهید کرد.

به روزرسانی پست ها دارای کلمه کلیدی مشترک

یکی از مشکلات رایجی که هنگام بروزرسانی با آن مواجه خواهید شد، بروزرسانی پست های دارای کلمات کلیدی مشترک است.

آدمخواری کلمات کلیدی زمانی است که شما پست های زنده مختلفی در سایت خود دارید که هدف آن رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی است. این مانند تلاش برای مبارزه با آینه است: یکی از پست‌های شما تلاش می‌کند برای همان عبارت جستجوی پست دیگری رتبه‌بندی کند.

این یک اشتباه رایج در میان وبلاگ‌هایی است که سال‌ها ماشین محتوا را اجرا می‌کنند یا سازمان‌هایی که بازاریابان و نویسندگان زیادی محتوا دارند.

چگونه پست هایی را به روز کنید که باعث می شود شما با خودتان رقابت کنید

این وبلاگ‌های رقیب را در یک پست واحد ترکیب کنید، و نشانی اینترنتی را که طبق کنسول جستجوی Google یا Ahrefs بالاترین رتبه را دارد حفظ کنید – این قطعه با بیشترین اعتبار در نظر گوگل است.

بروزرسانی پست هایی که با استراتژی محتوای شما همخوانی ندارند

اکثر شرکت ها در حین انجام بازخوانی محتوا، پست های نوع سوم را از دست می دهند. بسیار مهم است که مطمئن شوید تمام صفحات وبلاگ شما سهم خود را در استراتژی کلی بازاریابی محتوا و ثبت نام یا درآمد (علاوه بر آگاهی از برند) به ارمغان می آورند.

چگونه پست هایی را که با استراتژی محتوای شما همخوانی ندارند، به روز کنید

ناسازگاری با استراتژی محتوای شما برای هر پروژه متفاوت به نظر می رسد.

اگر ابزار شما رابط کاربری خود را توسعه داده است، تازه کردن پست ها به معنای جایگزینی اسکرین شات های قدیمی با عکس های جدید است.

اگر شرکت شما پیام های خود را تغییر داده است، به روز رسانی پست های وبلاگ قدیمی به معنای بازنویسی نسخه برای افزایش نرخ تبدیل است.

اگر کسب‌وکار شما شخصیت خریدار خود را تغییر داده است، باید پست‌های موجود را با نمونه‌های تازه‌تری که به بخش جدیدتان صحبت می‌کنند، اصلاح کنید.

عناوین مهم این مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *